Kladdkaksmuffins

En sak som jag inte har skrivit på bloggen tror jag, men jag ÄLSKAR ATT BAKA! tycker det är askul!  grejjen är att jag har diabetes, så vill inte äta hur mycket sötsaker som helst, och då känns det gasnka onödigt att göra det :O

men idag betämde jag mig för att göra kladdkaksmuffins, yey :D fast smidig som jag är så hörde jag inte timern när jag dissa så dom blev lite för torra för min smak :O fast lite kladdiga ändå ^^ bror min tyckte dom var ok iaf :D



Kladdkaksmuffins

ingredienser:
125 g smör
2 ägg
3 dl socker
2,5 dl vetemjöl
5 msk kakao
1 msk vaniljsocker
1 krm bakpulver

Gör så här:

Värm ugnen till 180 grader.

Smält smöret och låt det svalna. Vispa ihop ägg och socker med elvisp. Blanda torrvarorna och blanda ner i smeten. Till sist, tillsätt smöret. Vispa försiktigt till en jämn smet och häll smeten i muffinsformar.Baka muffinsarna i cirka 12 minuter, förläng tiden om den verkar för kladdig!

Lägg upp muffins i en skål och pudra över florsocker.

Receptet räcker till cirka 10 stora muffins.



Kommentarer
Postat av: Mandana Veysi

fin blogg

2010-09-02 @ 22:08:23
URL: http://mandanaveysi.blogg.se/
Postat av: Mandana Veysi

sv: Tycker att bloggen är söt :)

Man tackar!

2010-09-02 @ 22:41:31
URL: http://mandanaveysi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0